duminică, 14 octombrie 2012

Lenea si comoditatea costa!?

In spiritul sloganului acestui blog: Opiniile celui care considera ca drepturile Turistului sunt mai presus de interesele proprietarilor de unitati de cazare, cred ca este de obligatia mea sa-i informez pe toti cei care au urechi sa auda si ochi sa vada, chiar cu riscul de a supara, deopotriva, proprietari de unitati de cazare cat si turisti care au fost vrajiti de sloganurile publicitare.
Ceea ce consider eu ca trebuie neaparat dezbatut si pus la dispozitia tuturor celor interesati este legata de PUBLICITATEA MINCINOASA utilizata de site-uri cu renume care se folosesc cu mare succes de naivitatea oamenilor care sunt mult prea lenesi sau comozi sa initieze un apel telefonic, sa nu mai vorbesc de un simplu schimb de email-uri.
Cand spun PUBLICITATE MINCINOASA ma refer la faptul ca unul din cele mai cunoscute site-uri, booking.com, racoleaza clientii afirmand ca ofera cele mai mici tarife GARANTAT!!! din pacate in majoritatea cazurilor, in romania cel putin, acest slogan este o minciuna, mai ales ca acest mesaj ti se afiseaza in momentul in care incepi procedura de rezervare. Din ce am reusit sa verific, in proportie de 90%, poate chiar mai mult, tarifele afisate si care urmeaza sa le plateasca nefericitul care efectueaza o rezervare este mult mai mare decat tariful afisat pe site-ul propriu al unitatii de cazare sau pe alte site-uri de promovare turistica. In general, in cazul rezervarii unei camere duble pentru o perioada de 6 nopti, tarifele sunt mai mari cu 100 lei pana la 300 lei. Sumele pot fi chiar mai mari in cazul unor unitati de cazare. Pentru a fi corect, aici va trebui sa amintesc faptul ca in cazul in care semnalezi o asemenea situatie pe booking.com, de regula, vei beneficia de tariful mai mic gasit de tine in alta parte, dar daca crezi ceea ce se afirma pe site si nu verifici ramai cu buza umflata. Intr-un asemenea caz apare intrebarea:
 - Nu ar fi fost mult mai simplu sa accesezi o pagina de promovare turistica, autohtona si sa contactezi direct proprietarul care in 2 munute ti-ar fi confirmat rezervarea si ai fi putut sta linistit, obtinand cel mai mic tarif garantat?
Din pacate, prin faptul ca efectuati o rezervare pe booking.com, nu aveti absolut nici o garantie in plus ca acea camera va fi intradevar libera si vi se va pune la dispozitie. Situatiile de acest gen sunt putine dar exista.
Nu contesta nimeni faptul ca poate este mai lejer sa completezi un formular si pe urma nu ai decat obligatia morala sa te prezinti la data indicata de tine la locatia respectiva, doar atat, pentru ca din punct de vedere al timpului nu economisiti nimic fata de un apel telefonic si cum este binestiut un apel telefonic nu va costa nimic in plus.
De unde apar costurile suplimentare?
Costurile suplimentare care apar fata de tarifele afisate pe site-uri de promovare turistice "clasice" reprezinta comisionul platit de proprietar booking.com si mai nou si agoda.com, care partial sau total este adaugat la costul cazarii. Aici apare o alta minciuna in cazul celor care procedeaza astfel si anume ca ti se spune ca nu exista costuri ascunse sau comisioane. Partial este adevarat pt ca aceste costuri sunt adaugate la totalul general :).
Din pacate majoritatea celor care aleg acest mod de rezervare, care NU ESTE CU NIMIC MAI RAPID DECAT O REZERVARE EFECTUATA TELEFONIC, cred sloganurile pompoase, fara sa mai cerceteze si nu fac altceva decat sa arunce sume mai mari sau mai mici pe geam. De faptul ca pentru o rezervare, de regula, este nevoie de completarea datelor referitoare la un card de credit nici nu am discutat. Oferirea unor asemenea informatii nu cred ca ofera vreo garantie pentru nimeni, mai ales in Romania, unde oamenii sunt inventivi si sigur vor gasi o modalitate de a ocoli aceasta obligativitate. Printr-o rezervare de pe booking.com nu ajutati nici macar unitatea de cazare la care urmeaza sa va cazati, pt ca dupa fiecare rezervare administratorul unitatii respective va plati o suma exorbitant de mare ca si comision, comision platit partial sau total de Dvs. Este adevarat ca de la aceasta regula exista si exceptii, dar in Romania exceptiile sunt extrem de putine.
Afirmatiile de mai sus pot fi verificate oricand de catre oricine si din pacate sunt adevarate.
Ceea ce este foarte dureros este ca sunt foarte multi administratori de unitati de cazare care stramba din nas cand trebuie sa plateasca o taxa anuala, pe site-urile "clasice", ATENTIE taxa anuala, o suma nesemnificativa, daca se ia in considerare ca poate suma respectiva se plateste pentru o singura rezervare sub forma unui comision!!!
Atata timp cat oamenii vor fi lenesi sau comozi sa verice anumite informatii pentru a nu plati sume importante in plus pentru un serviciu care poate fi obtinut fara vreun efort in plus mult mai ieftin, Turismul din Romania nu se va dezvolta, dimpotriva.
Rezervare placuta!!!

P.S. Stiati ca datele personale cu privire la cardul de credit care in proportie de 90% sunt solicitate la efectuarea unei rezervari sunt transmise printr-un simplu fax unitatii de cazare?
Cine va poate garanta ca informatiile respective nu vor ajunge pe mana unui angajat nemultumit care poate utiliza datele Dvs oricand?
Daca serviciile s-ar plati cu cardul pe site-ul respectiv situatia ar fi clara si securizata, dar asa, cand informatiile de care Dvs aveti grija pot ajunge extrem de simplu pe mana unor persoane care fara restrictii pot beneficia de roadele muncii Dvs., nu prea par in regula.
Atentie la informatiile pe care le oferiti!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postati comentariile voastre aici !