vineri, 15 octombrie 2010

Cum sa-ti promovezi eficient unitatea de cazare!

Turismul este un domeniu de activitate foarte frumos si poate "genera" numeroase satisfactii, dar poate fi si sursa unor probleme in cazul in care cei care sunt implicati in aceasta activitate nu cunosc modalitatile de a-si prezenta si vinde marfa.
Ma refer la faptul ca foarte multi administratori de unitati de cazare profita de numeroasele oferte de promovare online, care mai de care mai promitatoare dar in fond fara rezultate reale si palpabile pentru majoritatea. Ineficienta promovarii serviciilor pe internet se datoreaza in egala masura celor care ofera posibilitatea de a promova serviciile unitatilor de cazare si a administratorilor de unitati de cazare.
Cei care ofera servicii de promovare pe internet a unitatilor de cazare, in proportie de 99% sunt motivati doar de partea financiara a afacerii si din acest motiv prezinta serviciile pe care le ofera intr-un mod nerealist si din pacate de foarte multe ori mincinos. Ma refer la faptul ca promit marea cu sarea ca vor face vor drege, unitatile de cazare vor fi promovati pe Google, vor fi listati pe Google etc. Faptul ca vor aparea pe Google, unitatile de cazare, doar in parte sunt adevarate. De ce ? Pentru simplul motiv ca majoritatea site-urilor care ofera servicii de promovare turistica nu ajung pe prima pagina a celui mai important motor de cautare, Google. Ca urmare ceea ce se listeaza pe Google sunt paginile de prezentare ale unitatilor de cazare in cauza, la care vizitatorii pot ajunge exclusiv doar daca folosesc cuvinte cheie absolut nerelevante si ca urmare si rezultatele sunt pe masura.
Exemplu :
Pensiunea Elena este promovata de un portal de turism, oarecare, http://www.promotoroarecare.ro/ .
Pentru a convinge administratorul unitatii de cazare ca are nevoie de serviciile portalului respectiv, in lipsa unor statistici favorabile, al unor rezervari concretizate sau macar al pozitionarii portalului respectiv pe locuri fruntase pe paginile motoarelor de cautare in majoritatea cazurilor vor recurge la o metoda descrisa mai sus si anume vor spune ca daca introduce in caseta de cautare de pe Google, "Pensiunea Elena Varful Dealului", va constata ca se afla pe o pozitie foarte buna. In cazul in care acest lucru este adevarat, nimeni nu are nimic de obiectat in ceea ce priveste corectitudinea afirmatiei. Exista doar o mica problema : un potential oaspete al Pensiunii Elena din Varvul Dealului nu va cauta niciodata cazare intr-o zona oarecare utilizand acele cuvinte cheie !!! Acele cuvinte cheie vor fi folosite, in cel mai fericit caz de catre un fost oaspete al unitatii respective, care fiind multumit de serviciile de care a beneficiat, doreste sa revina. Nu sustin ca acest aspect nu este important, dar din punct de vedere financiar este nesemnificativ datorita numarului foarte scazut de asemenea cautari.
De regula, in asemenea situatii, administratorii unitatilor de cazare sunt convinsi de faptul ca in tradevar au nevoie de serviciile site-ului respectiv, platind factura care de multe ori este exagerat de mare chiar in comparatie cu portaluri consacrate, care cu adevarat genereaza beneficii.
Acest aspect poate fi privit si din alt unghi. Ma refer la faptul ca daca in urma unei asemenea investitii rezulta macar o solicitare, de regula, investitia se amortizeaza. Problema apare atunci cand investitia nu se amortizeaza.
In aceste conditii apare in mod inevitabil intrebarea :
Pe care site-uri si pe cate din acestea sa ma inscriu ? 
In priviinta raspunsului parerile sunt impartite. In lumina celor prezentate anterior, eu sunt de parere ca inscrierea pe cat mai multe portaluri poate fi benefica. Problema cu aceasta "parere" este costul nu foarte mic, care in conditiile acuale in mod sigur reprezinta o problema pentru majoritatea prestatorilor de servicii turistice. Ca ordin de marime, aceste sume pot depasi cateva sute de euro iar in fuctie de buget pot chiar depasi si 1000 de euro. Pentru a lua o decizie corecta in privinta acestei probleme, cel mai bine ar fi sa incercati sa invatati care sunt acele site-uri care merita investitia.
Foarte multi administratori de unitati de cazare aleg doar servii gratuite. De regula serviciile gratuite lasa de dorit in privinta rezultatelor si practic nu garanteaa nimic, in anumite situatii pot aparea chiar probleme legate de tarifele neactualizate. Legat de serviciile gratuite doresc sa punctez si faptul ca, in general, in momentul in care se lanseaza un portal nou, pana la "crearea unei baze de date" consistente se ofera servicii in mod Gratuit, urmand ca dupa aparitia unor rezultate sa se perceapa si anumite taxe. In acest caz serviciile pot fi de multe ori chiar de foarte buna calitate. 
In cele ce urmeaza doresc sa prezint cateva criterii pe baza carora veti avea posibilitatea de a lua o decizie cat mai corecta in privinta eficientei serviciilor care vi se ofera.
Daca serviciile oferite sunt cu titlu Gratuit este greu sa prezinti criterii standard, pentru ca in timp, este posibil, ca serviciile respective sa se dovedeasca a fi utile. Ceea ce se poate urmari la asemenea site-uri este aspectul, facilitatile oferite, cont de administrare a informatiilor referitoare la unitatea DVS. de cazare, modul de prezentare a informatiilor sa fie cat mai detaliat etc. Sunt numeroase portaluri care ofera "sevicii in mod Gratuit" iar in cadrul acestor "servicii" aveti posibilitatea de a prezenta serviciile Dvs pe scurt, cu 2-3 fotografii si eventual un numar de telefon. Aceste site-uri au un singur scop si anume de a afisa anunturile Google Adsense care genereaza un eventual profit administratorului site-ului.
Pe asemenea site-uri turismul si unitatile de cazare sunt doar un rau necesar si nimic mai mult. Inscrierea pe asemenea site-uri este lipsit de importanta si nu va genera niciodata vreun beneficii !
Pe portalurile cu taxa, situatia este mult mai complicata, datorita in principal celor descrise mai sus si pentru ca trebuie avute in vedere anumite lucruri si aspecte legate de amplasamentul unitatii de cazare, serviciile oferite. Criteriile pe baza carora veti putea sa gasiti site-urile cele mai relevante sunt :
  1. Cel mai important criteriu, prin intermediul caruia veti putea sa va dati seama daca, teoretic, poate genera beneficii, este verificarea pozitionarii site-ului, a paginii pe care urmeaza sa fie inclusa si unitatea dvs. Pentru verificarea acestui aspect va trebui sa initiati o cautare, pe Google, utilizand cuvintele cheie cele mai relevante. Cuvintele cheie relevante sunt : "denumirea localitatii", cazare "localitatea", "tipul unitatii de cazare" + "localitatea", cazare + "tipul unitatii de cazare"+ "localitatea". Exemplu : sinaia, cazare sinaia, hoteluri sinaia, cazare hoteluri sinaia. Daca site-ul se afla pe prima pagina, printre rezultatele cautarii, inscriind unitatea Dvs de cazare, veti avea sanse reale ca potentialii clienti sa ajunga la Dvs. Daca site-ul se afla pe a doua pagina, sansele ca cineva sa va contacteze ca urmare a vizualizarii site-ului respectiv, scad exponential. Ce se afla pe a 3 pagina sa pe pagini inferioare, in mod normal nu prea mai conteaza.
  2. Dezvoltatorii de portaluri de turism dedica mult timp optimizarii paginilor astfel in cat acestea sa apara pe pozitii cat mei bune la cuvantul cheie  cazare + "localitate". Aceasta abordare este una gresita pentru ca cei care cauta cazare intr-o anumita localitate, in marea lor majoritate vor incerca sa caute , cu ajutorul motorului de cautare informatii despre localitatea, zona turistica. Spre exemplu cei care cauta cazare in Baile Felix vor tasta cuvantul cheie "baile felix" in caseta de cautare, intr-un numar de cel putin 3 ori mai mare decat cuvantul cheie "cazare baile felix", contrar cu ceea ce cred 99,9% din administratorii unitatilor de cazare. Pentru cei interesati aceste afirmatii pot fi probate cu statistici oferite de Google Analytics. Asadar daca vreti ca alegerea sa fie cat mai corecta informatiile acestea sigur va vor ajuta.
  3. Ceea ce multi administratori de unitati de cazare nu cunosc si nici nu prea vor sa inteleaga este faptul ca prin inscrierea unitatii de cazare pe un portal de turism nu va genera beneficii doar pentru ca acel portal este cel mai bun si cel mai cel. Pentru a avea succes este obligatoriu ca informatiile sa fie permanent acrtualizate, iar ofertele speciale, chiar daca nu sunt foarte spectaculoase, sunt foarte importante si indispensabile. Pentru a duce la bun sfarsit cele descrise mai sus, este de neconceput sa nu aveti un cont de administrare a informatiilor si de editare a minigaleriei foto, eventual si alte facilitati cum ar fi harta cu amplasamentul unitatii de cazare  etc.
  4. Un criteriu cel putin la fel de important ca cel descris prima data este faptul ca pe cat posibil pe pagina unde sunt afisate unitatile de cazare din localitatea corespunzatoare unitatii Dvs de cazare sa fie afisate in mod aleator. Daca sunt afisate intr-o ordine definita sansele de reusita scad exponential cu cat locul de afisare este mai aproape de partea inferioara a paginii. Acelasi lucru se intampla si daca pe pagina pe care sunt afisate unitatile de cazare sunt listate mai mult de 50 de unitati de cazare. Daca numarul unitatilor de cazare este mai mare de 50 sau 100 sansele ca cineva sa fie interesat de serviciile Dvs sunt aproape nule, cu atat mai mult cu cat informatiile referitoare la locatia unitatii Dvs sunt afisate intr-o pozitie inferioara.
In cazul in care aveti pareri diferite sau doriti sa adaugati o replica, acestea sunt binevenite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postati comentariile voastre aici !